Modernizacja linii kolejowej z Oleśnicy do Bierutowa. Trwają pierwsze prace [WIDEO]
Aktualnościwczoraj o 10:00Komentarzy: 24
Jak podaje portal nbi.pl, w lipcu podpisano umowę pomiędzy spółkami Trakcja i PKP Polskie Linie Kolejowe na realizację zadania pn. "Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu: Prace na linii kolejowej nr 143 – zadanie 1, odcinek Bierutów – Oleśnica od km 120,490 do km 132,542". Wartość inwestycji wynosi 288 237 315,62 zł brutto.
Celem przedsięwzięcia jest kompleksowa modernizacja infrastruktury kolejowej na wskazanym odcinku, mająca na celu dostosowanie linii do aktualnych standardów technicznych i eksploatacyjnych. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h, a towarowe – do 80 km/h, przy maksymalnym nacisku na oś wynoszącym 221 kN.
- Rozpoczęliśmy modernizację odcinków Bierutów – Oleśnica oraz Kluczbork – Wołczyn. Dzięki inwestycji: podróże między Wrocławiem a Kluczborkiem skrócą się o ok. 10 minut, pasażerowie zyskają większy komfort i bezpieczeństwo, transport towarowy będzie sprawniejszy. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2026 roku - podaje spółka PLK S.A.
rd, fot. Łukasz Hachula / PKP PLK
Komentarze (24)
Smutna prawda jest taka,że przez 36 lat zwolniono fachowców i zatrudnion o ludzi, którzy zajmują się nicnierobieniem.Po prostu ludzie, którzy jeżdżą do pracy szrotami i narzekają na drogi niech wreszcie zauważą,że 99% miast w Polsce ma w promieniu 30 km linie towarowe i małym kosztem można odtworzyć rampy skąd autami do 2.5 tony możnaby rozwozić towary.Dlaczegi tak remontują a dlatego,że kończy się perspektywa budżetowa i muszą na byle co wydać zaległe pieniądze....
ZgłośWszyscy się cieszą że jest kasa tylko dlaczego nikt nie robi porządnego remontu tylko tak na odpier papier ale kasa będzie podwójna Czy kiedyś ludzie przestaną kraść czy dlaczego coś co było zbudowane przed wojną stoi a to co było budowane 10 lat temu się rozpada szkoda słów jak to łatwo się wydaje co za pieniądze wszędzie maniana
ZgłośEch PKP i ich remonty .... Nie wiem czy śmiać się czy płakać a może jedno i drugie . Pomijam już fakt że w końcu coś tam łataja bo tego remontem nazwać to ciężko ale serio nie potrafi PKP zrobić remontu tej linii raz a porządnie? Bawienie się w takie łatanie dziur przypomina remont dróg zza czasów po co wylewać nowy asfalt lepiej zalepić dziurę i po robocie. Linia która biegnie od Kluczborka do Oleśnicy nie czarujmy się wymaga większych nakładów pracy . Żeby te 120 pociągi poszły trzeba mieć po czym je puścić a tu będzie 120 na chwilę i później cudowne , 60 no może 80 na reszcie odcinka no brawo PKP brawo
ZgłośDla tych 10 minut iwestycja bez sensu, a gdzie iw jakim stanie sa dworce.Chyba lepiej zmniejszyć prędkość i z obecną infrastrukturą iść w kierunku retro.
ZgłośA co z Drogami bo są w Tragicznym stanie od Ligoty Wielkiej przez Smolna Zbytowa Zawidowice i aż do BIERUTOWA !!!! TA DROGA TO TRAGEDIA
ZgłośDrezyniasz i "Ha ha ha" to chyba jedna z firm biorąca udział w robotach...
ZgłośMalkontenci znowu w akcji !!!!! Robią i git , trzeba się cieszyć a wy zostawcie te telefony i weźcie się do uczciwej pracy - będą płacone podatki to będzie miała z czego gmina inwestować.
ZgłośDajcie jeszcze więcej pociągów- rano Dzieci nie mają jak dojechać do szkoły, do Bierutowa!!! Pociągu w okolicach 8 brak! Jadą po 7 i czekają po 2h.
ZgłośMiałam pytanie do władze tego śmiesznego miasteczka biorą butów była zaj ebisat feta otwarcie tej faji na rynku tylko zastanawiam się dlaczego tarcza zegara nie jest oświetlona jak kiedys? wieczorami te wasze ledy z dołu gówno dają ,godziny nie widać! fajnie by było to poprawić...
Zgłoś