Modernizacja linii kolejowej z Oleśnicy do Bierutowa. Trwają pierwsze prace [WIDEO]
Aktualnościwczoraj o 10:00Komentarzy: 21
Jak podaje portal nbi.pl, w lipcu podpisano umowę pomiędzy spółkami Trakcja i PKP Polskie Linie Kolejowe na realizację zadania pn. "Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu: Prace na linii kolejowej nr 143 – zadanie 1, odcinek Bierutów – Oleśnica od km 120,490 do km 132,542". Wartość inwestycji wynosi 288 237 315,62 zł brutto.
Celem przedsięwzięcia jest kompleksowa modernizacja infrastruktury kolejowej na wskazanym odcinku, mająca na celu dostosowanie linii do aktualnych standardów technicznych i eksploatacyjnych. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h, a towarowe – do 80 km/h, przy maksymalnym nacisku na oś wynoszącym 221 kN.
- Rozpoczęliśmy modernizację odcinków Bierutów – Oleśnica oraz Kluczbork – Wołczyn. Dzięki inwestycji: podróże między Wrocławiem a Kluczborkiem skrócą się o ok. 10 minut, pasażerowie zyskają większy komfort i bezpieczeństwo, transport towarowy będzie sprawniejszy. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2026 roku - podaje spółka PLK S.A.
rd, fot. Łukasz Hachula / PKP PLK
Komentarze (21)
Ja uważam że należy robić solidny remont, przebudowę i dostosować tory i infrastrukture do obecnych czasów,u nas tak wyremontowali drogę, położyli nową warstwę asfaltu i koniec,a chodnika przez wieś jak nie było tak nie ma, można było od razu zrobić ścieżkę rowerową między wioskami bo ruch jest duży, ale po co sukces odpowiednio rozpropagowany, żeby z tymi torami tak nie było .
ZgłośA pociągi, nadal będą jeździć te z czasów komuny, przykleili kawał plastyku na przód i udają że nowy pociąg.
ZgłośZawsze jest wielka feta wielkie zapowiedzi wielkie ordery wielka kasa a praca wykonana byle jak wielki szajs Ja się tylko dziwię że może być firma zrąbana jakaś i wykonała robotę do kitu ale są ludzie którzy odbierają tą robotę to jak to jest? Laicy tam są? żadnego fachowca? To woła o pomstę do nieba
ZgłośSmutna prawda jest taka,że przez 36 lat zwolniono fachowców i zatrudnion o ludzi, którzy zajmują się nicnierobieniem.Po prostu ludzie, którzy jeżdżą do pracy szrotami i narzekają na drogi niech wreszcie zauważą,że 99% miast w Polsce ma w promieniu 30 km linie towarowe i małym kosztem można odtworzyć rampy skąd autami do 2.5 tony możnaby rozwozić towary.Dlaczegi tak remontują a dlatego,że kończy się perspektywa budżetowa i muszą na byle co wydać zaległe pieniądze....
ZgłośWszyscy się cieszą że jest kasa tylko dlaczego nikt nie robi porządnego remontu tylko tak na odpier papier ale kasa będzie podwójna Czy kiedyś ludzie przestaną kraść czy dlaczego coś co było zbudowane przed wojną stoi a to co było budowane 10 lat temu się rozpada szkoda słów jak to łatwo się wydaje co za pieniądze wszędzie maniana
ZgłośEch PKP i ich remonty .... Nie wiem czy śmiać się czy płakać a może jedno i drugie . Pomijam już fakt że w końcu coś tam łataja bo tego remontem nazwać to ciężko ale serio nie potrafi PKP zrobić remontu tej linii raz a porządnie? Bawienie się w takie łatanie dziur przypomina remont dróg zza czasów po co wylewać nowy asfalt lepiej zalepić dziurę i po robocie. Linia która biegnie od Kluczborka do Oleśnicy nie czarujmy się wymaga większych nakładów pracy . Żeby te 120 pociągi poszły trzeba mieć po czym je puścić a tu będzie 120 na chwilę i później cudowne , 60 no może 80 na reszcie odcinka no brawo PKP brawo
Zgłoś