reklama
reklamareklamareklama
Dziś jest środa, 26 listopada. Imieniny Delfiny, Lechosława, Konrada.
-0℃
(słabe opady śniegu). Zobacz prognozę pogody

Aplikacja ZUS ma już milion użytkowników

Aktualnościdzisiaj o 06:23Komentarzy: 0
Ponad milion klientów załatwia swoje sprawy w ZUS za pomocą swojego smartfonu. Aplikacja mobilna mZUS cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS za pomocą telefonu komórkowego.



Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest przeznaczone zarówno dla klientów ZUS, którzy poprzez aplikację wysyłają wnioski o dofinansowanie na dzieci, ale też przedsiębiorców.

Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Milion użytkowników to dla nas dowód na to, że jej wprowadzenie było naprawdę dobrym pomysłem - mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka ZUS na Dolnym Śląsku.

Dzięki aplikacji mZUS nasi klienci, w dowolnym miejscu i dowolnej godzinie, mogą złożyć wniosek, m.in. o świadczenie wychowawcze 800+ - dodaje.

Rzeczniczka opowiada, że dzięki aplikacji klienci wygodnie zarezerwują e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. Co więcej, w aplikacji można też samodzielnie utworzyć elektroniczne zaświadczenie z danymi z ZUS, np. o wysokości podstawy wymiaru składek, i przekazać je instytucji, która tego oczekuje np. bankowi. Takie zaświadczenie jest opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.
Z aplikacji można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować aplikację mobilną, trzeba ją powiązać ze swoim kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.

W mZUS użytkownicy mogą:
• składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,
• umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
• korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,
• sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
• przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
• weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
• kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
• umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
• wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzenie aplikacji mZUS o kolejne ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji jest dowodem na to, że klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.

Iwona Kowalska-Matis, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
Województwa Dolnośląskiego

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklamareklamareklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (0)

Brak komentarzy
Ostatnio dodane
Zobacz więcej
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2025 @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube