Wciąż czekamy na remont dworca kolejowego. Jak zmieni się jego wygląd?
Aktualności20.11 o 07:29Komentarzy: 29
We wrześniu informowaliśmy, że PKP S.A. otworzyły oferty na przebudowę dworca kolejowego w Oleśnicy w systemie "Projektuj i Buduj". Zgłosiło się siedmiu potencjalnych wykonawców i wkrótce mamy poznać rozstrzygnięcie postępowania. Na sfinansowanie zamówienia spółka zamierza przeznaczyć kwotę 66 594 660 zł brutto.
Oferty złożyli: BUDIMEX – 68 876 310,00 zł brutto, Berger Bau Polska – 54 895 651,76 zł brutto, SKB LDR – 58 926 476,02 zł brutto, Mostostal Warszawa – 57 642 240,30 zł brutto, ZAB-BUD – 47 393 000,00 zł brutto, Przedsiębiorstwo Budowlano-Konserwatorskie CASTELLUM – 63 868 339,67 zł brutto, Firma Budowlana Anna–Bud – 73 037 400,00 zł brutto.
Koleje wymagają, aby inwestycja została zrealizowana w terminie do 105 tygodni od dnia zawarcia umowy, przy czym spółka oczekuje, aby dokumentacja projektowa została wykonana w terminie do 40 tygodni. Prawdopodobnie najpóźniej w pierwszej połowie grudnia przetarg zostanie rozstrzygnięty.
fot. Multikonsult
Wiemy jak obiekt będzie wyglądał po remoncie dzięki wizualizacji przygotowanej przez firmę Multikonsult. - Przywrócona zostanie ceglana elewacja, renowacji poddane zostaną stolarka okienna i drzwiowa, elementy drewniane oraz wiata peronowa przydworcowa. Założono wyburzenie wtórnej nadbudówki w skrzydle wschodnim, odtworzenie historycznej pergoli od strony północnej. Budynek toalet zostanie zaadaptowany na letnią poczekalnię. Pojawią się nowe wyjścia na patio. Rozebrany zostanie budynek techniczny przy dworcu - podaje portal transport-publiczny.pl.
- Wymienione zostaną wszystkie instalacje. Wewnątrz przewidziano hol dworcowy pełniący funkcję poczekalni, toalety oraz lokale usługowe (typu kiosk oraz gastronomia) – nad lokalem planowane jest umieszczenie stylizowanego napisu. Zapotrzebowanie na kasę zgłosiły Polregio. Również samorząd oczekuje na parterze pomieszczeń przeznaczonych na działalność edukacyjno-warsztatową – z salą wielofunkcyjną i częścią biurową. Na piętrze przewidziano lokale komercyjne na wynajem (skrzydło zachodnie – biura, skrzydło południowe – hostel). Na poddaszu umieszczone zostaną dwie sale konferencyjne, a część pomieszczeń pozostanie nieużytkowana. W budynku powstaną windy. Historyczne elementy – jak np. neony wewnętrzne "bagaż" i „kasy biletowe”, ściana z luksferów, powojenne stalowo-szklane przegrody, ceramiczne posadzki i okładziny ścian, kraty okienne, drewniane dekoracyjne stropy – podlegają ochronie i zachowaniu - czytamy.
fot. Multikonsult
fot. Multikonsult
fot. Multikonsult
rd
Komentarze (29)
Piszą o tym już chyba z 30 raz, odwoziłem ostatnio znajomego na pociag, przejście pod peronami zalane po pachy a Dworzec jak straszył tak straszy. Nic się tam nie dzieje odkąd Odpiwiedzalni za Oleśnicę przejęli wladze. Takie puste gadanie.
Zgłoś@ JK naiwniaku, jeszcze wierzysz w te bajki? Nie znudziło Ci się? To już chyba z dwudziesty raz odgrzewany kotlet i co?
ZgłośIle razy ten temat już pokazywany? Zaraz Bronś zrobi konferencję po raz enty, tym razem z Horbaczem, bo on będzie teraz lansowany.
ZgłośZ wizualizacji wynika ze Peron 1 przestanie pełnić swoją funkcję. Dworzec zostanie wyremontowany, a co zatem z peronami i torami, Redakcjo, dobrze byłoby dowiedzieć się w PKP co z remontem linii kolejowej Kluczbork - Wrocław Mikołajów, jeśli się nie mylę remont miał być przeprowadzony do 2023 roku.
ZgłośZapomnijcie o remoncie. Przychodzi nowa miotła z Tuskiem na czele. Piniendzy nie ma i nie będzie. Ehhh szkoda gadać, kolejne lata stracone.
Zgłoś