reklama
reklamareklama
Dziś jest piątek, 21 czerwca. Imieniny Alicji, Alojzego, Rudolfa.
31℃
(pochmurnie). Zobacz prognozę pogody

OKR Atol: najlepszy wynik finansowy w historii

Aktualności5.06.2023 o 10:05Komentarzy: 19
Oleśnicki Kompleks Rekreacyjny Atol podsumowuje miniony rok. Okazuje się, że spółka osiągnęła najlepszy wynik finansowy w historii. Publikujemy nadesłany komunikat prasowy.



* * *

2023 rok jest naprawdę dobrym rokiem dla całego ATOL-a. Rosnąca frekwencja przekładająca się 
na tłumy klientów przebywających każdego dnia w obiekcie, dobre opinie słyszane od stałych odwiedzających, a także świetny wynik finansowy za poprzedni rok. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, chcieliśmy podzielić się z oleśniczanami kilkoma danymi i informacjami na temat tego, co dzieje się 
w naszej Spółce.

W 2023 roku Oleśnicki Kompleks Rekreacyjny „ATOL” Sp. z o.o. osiągnęła za poprzedni rok finansowy, historyczne wyniki – najwyższe w historii przychody ze sprzedaży i najlepszy od wielu lat wynik finansowy (najniższa strata). Składa się na to wiele zmian i decyzji biznesowych, które zostały wprowadzone w Spółce – wskazuje Arkadiusz Staśkiewicz, Prezes Zarządu ATOL-a. Zacznijmy więc od początku – przychody osiągnęły poziom 6 872 974,11 PLN netto (16,2% wzrost powyżej wcześniejszego najlepszego roku), strata wyniosła w 2022 roku zaledwie 643 617,80 PLN netto! Jak już pisaliśmy wyżej, nigdy dotąd ATOL nie notował tak dobrych wyników – zapowiada Arkadiusz Staśkiewicz.

Coraz więcej klientów – łatwiejszy dostęp do usług

„Od kilku miesięcy zauważamy znaczny wzrost klientów odwiedzających nasze obiekty. Mamy kolejki do Grupowej Nauki Pływania, mnóstwo chętnych na indywidualną naukę pływania, coraz więcej klientów na siłowni i zajęciach fitness i pełne sauny na obu obiektach. Bardzo się cieszymy, że klienci wybierają nasz obiekt, który jest najbardziej bogatym w różnorodne usługi obiektem na Dolnym Śląsku i będziemy się starali, żeby tę tendencję utrzymać. Staramy się zwiększać jakość oferowanych przez nas usług, nie tylko poprzez utrzymywanie infrastruktury w należytym stanie, ale również poprzez stałe poszerzanie oferty, nowe atrakcje dla klientów, ale i zmiany, które naszą ofertę czynią bardziej przejrzystą i przyjazną dla klientów". – mówi Prezes Zarządu Arkadiusz Staśkiewicz.

„Z pewnością ujednolicenie oferty karnetów było działaniem, które znacznie uatrakcyjniło korzystanie 
z naszych usług – krótka oferta i bardzo korzystne ceny w przeliczeniu na wejścia sprawiły, że zwykli klienci stali się naszymi stałymi klientami, kupując karnety i zostając z nami na dłużej. Kładziemy nacisk również na jakość oferowanych usług, dlatego grupowymi naukami pływania, które prowadzi dla nas firma „Pływak”, którą oleśniczanie znają i doceniają, możemy się z całą pewnością pochwalić. Niekończąca się lista rezerwowych chętnych, kolejki do kas w dni sprzedaży karnetów i uśmiechy coraz lepiej pływających dzieci i ich rodziców są dla nas największą satysfakcją” – dodaje Kamila Szczytowska, Kierownik Marketingu i Sprzedaży w ATOL-u.

Wydatki poprawiają wyniki

Na świetny wynik finansowy składają się nie tylko przychody, ale przede wszystkim wydatki, które Spółka 
z roku na rok musi ponosić coraz większe z uwagi na starzejącą się infrastrukturę techniczną oraz konieczność podejmowania działań niezbędnych do realizacji poprawnego funkcjonowania obiektów. „Wśród tych, które można dostrzec gołym okiem, są między innymi wymieniona kostka na Aquaparku Letnim, która już się zapadała i mogła nawet zranić, naprawa odwodnienia nogomyjek na Aquaparku Letnim, które już się nie zapychają, czy chociażby wymiana tulei na boiskach siatkarskich w Hali Sportowej przy ul. Kochanowskiego. Lwia część wydatków to coś, czego klienci nie widzą, a bez czego obiekty nie mógłyby funkcjonować, czyli na przykład naprawa instalacji solarnej, doposażenie parku maszynowego o maszyny czyszczące, szorowarki, myjki parowe itp. Dzięki temu możemy poszczycić się między innymi zauważalną różnicą w czystości Sali Sportowej przy SP 4, która w ciągu kilku miesięcy znacznie zyskała na czystości”. – wymienia Arkadiusz Staśkiewicz.

„Wykorzystując kompetencje posiadane przez pracowników naszej spółki, a zwłaszcza pracowników Działu Technicznego, część usług, które wcześniej były zlecane na zewnątrz, po zakupieniu niezbędnego sprzętu, możemy teraz wykonywać własnymi zasobami. Działania te były poprzedzone kompleksową analizą, która wykazała, że nie tylko możemy oszczędzić pieniądze zamiast wydawania ich na usługi podmiotów zewnętrznych, ale też podnosić poziom satysfakcji z wykonywanej pracy i poziom samorealizacji naszych pracowników. Dzięki temu sami wykonaliśmy między innymi urządzenie do wodowania i wyciągania z wody naszych rowerów wodnych cieszących naszych klientów w sezonie wiosenno-letnim, sami przygotowujemy korty ziemne do sezonu czy myjemy okna na elewacjach. Podobnie jest z przygotowywaniem lodu na lodowisku, czyli z rolbą, którą dzięki pracy naszych techników, udało nam się utrzymywać w minionym sezonie na bardzo wysokim poziomie”. – dodaje Anna Królikowska - Kierownik Techniczna w ATOL-u.

Krótka lekcja księgowości

Spółka, praktycznie od nowa, stworzyła specjalny raport finansowy tzw. raport wyników obiektów, który szczegółowo pokazuje rentowność i rzeczywiste koszty prowadzonej działalności w poszczególnych obiektach. „Proces tworzenia zmian w ewidencji księgowej, który skupił się na dokładnym przypisaniu przychodów i kosztów do poszczególnych obiektów Spółki umożliwił nam wszystkim lepsze zarządzanie obiektami, a także posłużył nam w stworzeniu rzetelnej analizy finansowej” – mówi Arkadiusz Staśkiewicz.

„Wprowadziliśmy nowy bardzo szczegółowy schemat opisywania i księgowania zdarzeń gospodarczych, według miejsc powstawania kosztów, tzw. MPK-ów. Wymagało to oczywiście dodatkowego wkład pracy całego Działu Księgowości, jak i specjalisty odpowiedzialnego za przygotowywanie list płac, ale także i pracowników pozostałych działów merytorycznych zaangażowanych w proces obiegu dokumentów.

Umożliwiło to uzyskanie bardziej rzetelnego obrazu rentowności poszczególnych obiektów 
i świadczonych przez nas usług. Mówiąc krócej: aby wydatki odpowiadały celowi, na którego potrzeby zostały zakupione, każdy dokument księgowy jest przypisany w odpowiednich proporcjach właściwemu obiektowi lub wielu obiektom jednocześnie, co oznacza, że możemy dokładnie przypisać każdą kroplę przelanej u nas wody do prysznica, z którego leci. ” – dodaje Główny Księgowy ATOL-a.

W 2022 roku Dział Księgowości, korzystając ze swojego bogatego doświadczenia w prowadzeniu finansów Spółki, pracował głównie nad stworzeniem znowelizowanej Polityki Rachunkowości, która to jest dokumentem opisującym przyjęte przez Zarząd Spółki zasady rachunkowości, metody wyceny aktywów i pasywów zgodne z obowiązującymi w tym czasie przepisami prawa. Zarządzamy bardzo wieloma obiektami i mamy bardzo dużo usług w naszym portfolio, w związku z czym, ten dokument w naszym wydaniu to aż 113 stron!

Ryzyka i plany na przyszłość

Na koniec dodając łyżkę dziegciu do tej beczki pełnej miodu, chcielibyśmy pokrótce opisać ryzyka związane z dalszym prowadzeniem działalności rekreacyjnej, które na szczęście nie podcinają nam skrzydeł, a motywują do dalszego działania. Wzrost kosztów mediów – niespotykany nie tylko w historii Spółki, ale od 1989 r. odbije się na wyniku finansowym Spółki, jak i zamożności samych gospodarstw domowych. Dla Spółki cena gazu ziemnego wzrosła od 1 stycznia 2022 r. o 39% w porównaniu do cen z 2021 r., cena prądu elektrycznego wzrosła o ponad 300%. Na dzień przygotowania Sprawozdania koszty zużycia mediów wzrosły o ponad 1,3 mln PLN netto w porównaniu do 2021 r. Mamy także informacje o planowanych kolejnych podwyżkach o ponad 10% 
w 2023 roku cen energii cieplnej.

Mamy na uwadze również ryzyko związane z konkurencją postrzegane w dynamicznym rozwoju szeroko rozumianej aglomeracji wrocławskiej, w której z roku na rok powstaje coraz więcej ośrodków rekreacyjnych oraz dużych i małych obiektów spędzania czasu wolnego, w tym także 
o zbliżonym profilu działalności. Krytycznym zagrożeniem dla Spółki jest planowane na początek 2024 r. otwarcie miniaquaparku na wrocławskim Zakrzowie.

W związku z powyższym postaramy się dobrze wykorzystać jesienną przerwę technologiczną na remont Basenu Krytego, nowe dmuchańce na ATOL City, znacznie wzbogaciły naszą ofertę dla najmłodszych oleśniczan, a otwarty Aquapark Letni, będzie wakacyjną rozrywką dla wszystkich!

OKR Atol

* * *

rd

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklamareklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (19)

hahaha8.06.2023 o 14:54

Widzę że sami znawcy i jęczy d...py, rok wcześniej było chyba ponad 2,4 bańki straty, przyszedł nowy gość poza układu oleśnickiego zmniejszył stratę o jakieś 1,8 mln przy 300% wzrostach cen energii a wy jęczycie, przecież to nasza kasa z podatków.

Zgłoś
Masz krótką pamięć 5.06.2023 o 22:44

@ Maczek mistrzu, ale kto jak nie burmistrz obiecywał podnieść pensje pracownikom Atola? Pamiętna afera z poprzednim prezesem.

Zgłoś
Maczek5.06.2023 o 22:36

Promocja na bilety bez ograniczeń sprawiła podwyższona frekwencję, oszczędności na firmach kosztem pracowników technicznych, przeciez to jakas kpina. 1 człowiek na 3 obiekty ŻYĆ NIE UMIERAĆ. Jest oferta pracy wiec tylko się pchać. Podniesienie cen nauki pływania i zmniejszenie ilości godzin. Kto ma chodzić chodzi, zwłaszcza że karnety bardzo korzystne. Ale z powodu braku personelu wiele rzeczy jest nie dociagnietych. Bałagan, smród w toaletach, brak pracownika na saunie więc nie ma komfortu saunowania. Wymieniać jeszcze? Nie mówiąc o niektórych kasjerkach, których niewiedza i opryskliwość powala. I to nie wina burmistrza.

Zgłoś
Robert Lewandowski 5.06.2023 o 19:43

W ubikacjach źle pachnie, nikt nie zwraca uwagi klientom którzy smarkaja i plują do wody . Postawcie informacje że nie wolno tak robić.

Zgłoś
Robert 5.06.2023 o 19:40

W ubikacjach źle pachnie. Nikt nie zwra

Zgłoś
Mieszkaniec5.06.2023 o 19:25

Do poprawy nadal na saunach brak nastrojowego kolorowego oświetlenia, odpadające płytki, trzeszczące rury od przeciążeń, śmierdzące toalety i niewydajne chłodzenie wanny z wodą. Strefa basenów i same baseny też czystością nie grzeszą.

Zgłoś
Jan be ton5.06.2023 o 18:29

Nie wierzę jak pisowi. Podobna sytuacja była że szpitalem, dyrektor dostawał nagrody za wyniki finansowe, a paru miesiącach wyszło że szpital tonie w długach. Więc tu też może być jakaś kiełbasa wyborcza..

Zgłoś
i to nie jest śmieszne5.06.2023 o 17:06

Nie no, wręcz genialnie. Tym bardziej, że w ciągu całej swojej działalności Atol wygenerował ponad 16 milionów straty. Kumacie? SZESNŚCIE MILIONÓW, trochę ponad. Prawda, że świetna wiadomość? A najlepsza wiadomość z tego wszystkiego, zgadnijcie, kto za to zapłacił? No bo przecież nie Bronś z własnej kieszeni.

Zgłoś
Viva5.06.2023 o 16:56

Sale gimnastyczną w Sp4 sprzątają sprzątaczki zatrudnione w Sp4. Hikari ma tam zajęcia karate. Natomiast atol sprząta HALĘ sportową przy Sp4.

Zgłoś
Ach5.06.2023 o 16:35

Miliony z tarcz covidowych to i strata mniejsza

Zgłoś
Ostatnio dodane
Zobacz więcej
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009- 2024 @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube