reklama
reklamareklamareklamareklama
Dziś jest poniedziałek, 5 czerwca. Imieniny Waltera, Bonifacego, Dobromira.
23℃
(zachmurzenie umiarkowane). Zobacz prognozę pogody

Mieszkańcy oszukani w Internecie! Komunikat oleśnickiej komendy

Aktualności22.05 o 13:19Komentarzy: 7
Zakupy online to już standard. Z takiej formy korzystają zarówno kupujący, jak i sprzedający. Internet do swoich celów wykorzystują również oszuści, którzy zrobią wszystko żeby przejąć nasze pieniądze. Oszuści internetowi działają na rożne metody. Pamiętaj! Stosuj zasadę ograniczonego zaufania!



W weekend do Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy zgłosiły się dwie osoby, które zostały oszukane podczas zakupów internetowych. Jak podają osoby pokrzywdzone chciały zakupić przedmiot wystawiony na jednym z portali społecznościowym. Niestety po dokonaniu przelewu bankowego kontakt z osobą kupującą się urwał.

W większości przypadków oszustw internetowych, zgłoszonych w oleśnickiej jednostce osoby kupujące nie zweryfikowały sprzedawcy oraz nie zaznaczyły opcji obioru za pobraniem. Zalecamy zwiększenie uwagi podczas transakcji internetowych.

Policjanci radzą, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów realizowanych przez Internet:
- zawsze korzystaj ze sprawdzonych portali internetowych
- logując się na konto sklepu internetowego unikaj ogólnodostępnych punktów do internetu
- sprawdź jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu pod który w razie wątpliwości możesz zadzwonić
- sprawdzaj opinie o sprzedawcy i sklepie, w którym masz zamiar kupować
- otrzymując ofertę e-mailem nie korzystaj z linków. Na stronę sklepu wejdź wpisując adres w oknie przeglądarki, unikniesz w ten sposób stron podszywających się pod legalnie działające sklepy
- kupując telefon komórkowy zapytaj o ładowarkę i dowód zakupu, telefony kradzione sprzedawane są bez ładowarki i dokumentacji
- staraj się unikać zakupów oraz sprzedaży przedmiotów poza aukcją
- unikaj zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie, gdyż mogą one pochodzić z przestępstwa
- płacąc kartą kredytową upewnij się, że połączenie jest bezpieczne (na dole strony internetowej powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki)
- nigdy nie udostępniaj swoich haseł
- zachowaj kompletną korespondencję ze sprzedawcą do czasu zakończenia całości transakcji i otrzymania towaru.
- nie wchodzili w podejrzane linki, które żądają od nas podania danych z karty bankomatowej; posiadacz tych danych może zarządzać cudzym kontem bankowym jak własnym, może wypłacać gotówkę, wykonywać operacje bankowe lub zawierać umowy kredytowe

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Nie korzystajcie nigdy z linków, które przychodzą w wiadomościach. Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna. Jeśli korzystamy z kodów autoryzacyjnych przesłanych SMS-em przez bank lub inne instytucje sprawdzajmy zawsze, czy zawiera polskie znaki. Wszelkie konwersacje piszmy w aplikacjach sklepów internetowych.

Pamiętajmy, że zawsze możemy skorzystać z dostarczenia zakupionego towaru za pobraniem.

st. asp. Bernadeta Pytel / KPP Oleśnica

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (7)

PZ25.05 o 13:05

Miałem taką sytuację że ktoś chciał ode mnie kupić przedmiot, za ktory już zapłacił, ponoć wysłał do mnie kuriera, ale musiałem zapłacić koszty ubezpieczenia. Które były ponoć wliczone w kwotę którą zapłacił. Niestety nie poszedłem na to i pieniędzy żadnych nie otrzymałem. Nie dajcie się oszukać.

Zgłoś
zw-kowalski23.05 o 10:24

Szwecja nie jest idealnym krajem. Ale może mi ktoś wyjaśni dlaczego takich wałów nie ma tutaj. Na pewno coś jest ale w znikomym stopniu. Tu przedstawiciel policji nie jest idiotą i nie twierdzi , "że okazja czyni złodzieja". W Szwecji bank nie żąda zmiany hasła od 20 lat. Natomiast gdy miałem w Polsce konto w banku którego prezesem był obecny premier to co roku bank wymuszał na mnie zmianę hasła. Czyli tak średnio w tym banku przeciętny obywatel musi zmieniać hasło około 60 razy w swoim życiu.

Zgłoś
A22.05 o 23:32

Osoby oszukane mogą się spodziewać umorzenia sprawy z powodu braku wykrycia sprawcy. Niestety Policja sobie nie radzi z takimi przestępstwami, bądź nie ma zbyt dobrych środków, ekipy, sprzętu aby się tym zająć. Wiem bo znam osobę oszukana z aplikacji V. Pieniazki przepadły , policja umyła rączki.

Zgłoś
Oszukany22.05 o 20:37

Miałem podobna sytuację sprzedawałem przedmiot na aukcji internetowej i też straciłem duża kwotę pieniędzy. Sprawa zgłoszona na policję została przyjęta. Bank po zapoznaniu z reklamacja zrzucił winę na mnie. Policja i prokuratura działa dalej

Zgłoś
Marta_z_Bazin22.05 o 18:59

Jeśli kogoś oszukają przez neta, nawet na 1zł, to należy zgłosić to policję. Muszą przyjąć takie zgłoszenie.

Zgłoś
Sułek22.05 o 17:38

Policja i państwo mimo wydziału do cyberoszustw ma ludzi w poważaniu. Przedstawiasz dowody, nr telefonów przez które oszuści się łączą i sprawy są umarzane.

Zgłoś
zw-kowalski22.05 o 13:45

Największym oszustem w Polsce jest sam skarb państwa. Sądy zobowiązują się do rozpoznania sprawy do np tygodnia czy dwóch miesięcy. A SN uchwalił, że to tylko termin instrukcyjny a nie obowiązujący. Mi kopię z akt IVP140/10 w Piotrkowie Trybunalskim wydali po roku. Teraz sądowi w Śródmieściu wydanie kopii zajmuje 7 miesiąc. Za wszystko jak mafii trzeba oczywiście płacić.

Zgłoś
Ostatnio dodane
Zobacz więcej
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2022. @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube