reklama
reklamareklama
Dziś jest poniedziałek, 21 października. Imieniny Urszuli, Hilarego, Celiny.
MojaOlesnica.pl na Facebooku

Czytelnik pisze o drodze, ZDP odpowiada

9.10 o 06:10Komentarzy: 13Kategoria: Aktualności
Czytelnik portalu MojaOlesnica.pl wysłał nam swoje zastrzeżenia dotyczące przebudowy drogi w Nowicy. Publikujemy też odpowiedź Zarządu Dróg Powiatowych.



* * *

List od czytelnika

1. Droga została całkowicie wyłączona z ruchu, co nie jest zgodne z pierwotnymi planami. Pierwotne plany zakładały częściowe wyłączanie z ruchu co jest dużo droższym rozwiązaniem w porównaniu do zamknięcia całego odcinka. W związku z tym inni oferenci podczas przetargu mogli niepotrzebnie zawyżać swoje oferty w porównaniu do firmy (...).

2. Teren robót nie jest zabezpieczony w sposób odpowiedni, a w największym stopniu studzienki kanalizacyjne o znacznej głębokości. Zabezpieczanie płytą stalową lub krawężnikiem nie jest rozwiązaniem odpowiednim.

3. W SIWZ jest zapis o wymianie zdegradowanej konstrukcji jezdni w tym podbudowy. Czy użycie zdegradowanego materiału "frezowiny asfaltowej" jest należytym wykonaniem tego zadania? Firma wykonawcza sfrezowała zdegradowany materiał wymieszany z ziemią, olejami samochodowymi i wszystkim co znajdowało się na powierzchni i stworzyła z tego "podbudowę" drogi powiatowej. W SIWZ jest również zapis o konieczności stosowania materiałów:

(...)

z całym szacunkiem ale wątpię aby wykonawca posiadał choćby deklarację właściwości użytkowych materiału użytego do wykonania podbudowy.

Wykonawca pozbywa się odpadów, które powinny zostać poddane utylizacji lub recyklingowi w sposób nieodpowiedzialny.

4. Dlaczego poziom drogi został podniesiony o kilkadziesiąt centymetrów? Czy było to celowe działanie aby zutylizować w ten sposób niechciany materiał za którego wywiezienie i utylizację trzeba by było zapłacić?

Przyzwolenie na taką jakość usług może powodować domniemanie, że każdy z innych wykonawców mógł, przy wykorzystaniu bieżącej technologii robót, obniżyć swoją ofertę przetargową i być bardziej konkurencyjnym do aktualnego wykonawcy.

Mam nadzieję na szybkie wyjaśnienie sprawy i wykonanie kontroli prowadzonych robót, ponieważ w mojej opinii albo nikt tej budowy nie kontroluje lub nie posiada odpowiednich kwalifikacji.

(Imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

* * *

Odpowiedź ZDP

Droga nie jest całkowicie wyłączona z ruchu. Przejściowe ograniczenia mogą występować, ponieważ trudno realizować inwestycję z ciągłym ruchem pojazdów. Na etapie postępowania przetargowego zamawiający wskazał, że dopuszcza się krótkotrwałe zamknięcie drogi. Teren budowy jest zabezpieczony w sposób odpowiedni. W ramach technologii wykonania podbudowy MCE, włazy studni kanalizacyjnych zostały zdemontowane, aby uniknąć ich uszkodzenia oraz kolizji z pracą recyklera.

Studnie kanalizacyjne zostały zabezpieczone płytami stalowymi o odpowiedniej grubości i nośności. Ponadto przedmiotowa droga została oznaczona stosownym znakiem o prowadzonych robotach budowlanych, a miejsca kolizyjne oznaczone znakami U-21. Technologia MCE zakłada wykorzystanie istniejącej frezowiny, która w budownictwie drogowym jest powszechnie wykorzystywanym i pożądanym materiałem. Gdyby frezowina nie była brana pod uwagę do ponownego wykorzystania, musiałby ją zastąpić inny pełnowartościowy materiał, co znacznie podniosłoby koszty zadania. Wszystkie użyte materiały budowlane posiadają stosowne atesty i certyfikaty.

Wykonawca nie pozbywa się odpadów, które powinny zostać poddane utylizacji lub recyklingowi w sposób nieodpowiedzialny. Aktualna rzędna niwelety drogi jest zgodna z dokumentacją projektową, a jej wysokość wynika z faktu, że dotychczasowy profil podłużny miał rzędną o bardzo zmiennej wysokości, od kilku do kilkunastu centymetrów odchylenia. Projekt przewiduje ustalenie docelowej rzędnej o możliwie jednolitym spadku podłużnym. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez wyniesienia poziomu jezdni w górę. Jednocześnie na prawie całym odcinku drogi budowany jest chodnik, który powinien być wyniesiony ponad jezdnię o kilkanaście centymetrów. W konsekwencji droga jest wyżej dotychczasowego poziomu o około 20 cm.

Gdyby przyjąć wykonanie „korony” chodnika na powierzchni istniejącego terenu, droga byłaby wykonana poniżej poziomu terenu co byłoby absurdem budowlanym. Możliwość zastosowania technologii MCE wynika z dokumentacji projektowej, która udostępniana była wraz z ogłoszeniem o przetargu. Inwestycja jest od początku nadzorowana przez osoby posiadające stosowną wiedzę i kwalifikacje.

Krzysztof Górecki
dyrektor ZDP w Oleśnicy

* * *

rd

reklama

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (13)

Krzysztof Górecki dyrektor ZDP10.10 o 07:31

Do [email protected] i może jeszcze innych posiadających wątpliwości. Inwestycja jest nadzorowana. Zjazdy są aktualnie wyższe ponieważ tak jak słusznie zostało zauważone będzie jeszcze jedna warstwa masy bitumicznej - warstwa ścieralna o grubości 4 cm. Warstwa ta jest zgodna z dokumentacja projektową. Proszę się nie obawiać nikt nie będzie potem tego rozbierał. W odniesieniu do słupa informuję, że zostanie on przestawiony w najbliższym czasie. Również znak dotyczący lokalizacji przystanku autobusowego.Ta inwestycja jest w trakcie i jest jeszcze kilka innych zakresów, które zostaną do zakończenia zrealizowane.

Zgłoś
1234569.10 o 13:53

Spoko... po remoncie pójdzie donos gdzie trzeba, będzie kontrola. Mamy doświadczenie w takich scenariuszach.

Zgłoś
Hania9.10 o 13:11

Lepią lepią, wysypują grysuk poskaczą poskaczą i zrobione. Jest ? Jest ! Dąło sie ? Dało. ot to nasza służba drogowa.

Zgłoś
Rafał9.10 o 13:10

ZDP, zalepcie dziury przed zimą. Pory roku was wyprzedzają.

Zgłoś
Mieszkaniec9.10 o 13:07

Potwierdzam słowa zgłaszającego zastrzeżenia. Tej przebudowy nikt nie kontroluje. Ciekawe dlaczego zjazdy na posesję mają tak wysokie krawężniki? Na pewno będzie położona jeszcze jedna warstwa ścieralna asfaltu. Ale jakiej musi być ona wysokości aby zniwelować wysokość krawężnika przy zjazdach na posesję. Ktoś to powinien sprawdzić! Bo będą to potem rozbierać. No i ten słup na środku chodnika...

Zgłoś
podatniczka9.10 o 10:07

Jestem ciekawa kiedy poleci ten Góre..i? Osoba nie na właściwym miejscu, niekompetentna i arogancka. Brak przygotowania do prowadzenia tego typu instytucji. Koleżka guru ze starostwa to jego największa zaleta.

Zgłoś
Dramat 9.10 o 09:13

"Mnie tam nie obchodzi ale zameldować muszę. Więc uprzejmie donoszę" - innego zajęcia nie masz ? żeby o czymś pisać to trzeba się trochę znać? ale tak już jest jak ktoś ma kompleksy i czuje się olany przez społeczeństwo . Nie dość że zrobią - to jeszcze pretensje.

Zgłoś
krysia9.10 o 09:03

Pan 'uprzejmie donoszę' powinien poczytać o technologi MCE i będzie git.

Zgłoś
Opos9.10 o 08:32

Ludzie to nie mają nic do roboty tylko pierdół wypisywanie. Nie ma to jak nie mieć pojęcia i bzdury wypisywać.

Zgłoś
????9.10 o 08:32

sygnalista widać obryty w temacie pewnie z konkurencji

Zgłoś
Już wygrałem9.10 o 07:42

Widać, że Platforma rządzi w Powiecie...

Zgłoś
Edi9.10 o 07:03

Najlepsze było kiedyś zdjęcie ZDP w Boguszycach. Ładnie zrobiony kawałeczek drogi. A pare metrów dalej takie dziurska że głowa boli. Szkoda że nie było tam niezależnego fotografa co by zrobił zdjęcie w drugą stronę i pokazał to. No wstyd.

Zgłoś
Anty PiS9.10 o 06:44

Wina PiS

Zgłoś
reklama
Ostatnio dodane
Połowa autobusów miała poważne usterki!
dzisiaj o 18:00/ Aktualności
Pasowanie pierwszoklasistów w SP1
dzisiaj o 16:30/ Aktualności
Rozbudowa ZZO Olszowa
dzisiaj o 16:00/ Aktualności
Nagrody dla sycowskich nauczycieli
dzisiaj o 15:58/ Aktualności
Kolejne miejsca w gminnym żłobku
dzisiaj o 15:17/ Aktualności
Zobacz więcej
reklama
Obserwuj nas
reklama
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2019. @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube