reklama
reklama
Dziś jest poniedziałek, 19 sierpnia. Imieniny Bolesława, Juliana, Jana.
MojaOlesnica.pl na Facebooku

Połączenie kolejowe CPK ominie Oleśnicę

13.08 o 17:42Komentarzy: 69Kategoria: Aktualności
Czytelnik Dawid Galik wskazuje, że kolej dużych prędkości i połączenie z Centralnym Portem Komunikacyjnym ominie Oleśnicę.


źródło: CPK

Publikujemy wiadomość od oleśniczanina Dawida Galika, który zwraca uwagę, że Oleśnica została pominięta przy przystankach kolei dużych prędkości i połączenia z Centralnym Portem Komunikacyjnym.

* * *

OLEŚNICA BEZ LINII DUŻYCH PRĘDKOŚCI I POŁĄCZENIA Z CPK

Dnia 30 lipca 2019 roku we Wrocławiu odbyły się regionalne konsultację społeczne w związku z budową linii kolejowej dużych prędkości. Linia dużych prędkości prędkości była planowana od 2008 roku, lecz dopiero niedawno prace nabrały większego tempa wraz z pojawieniem się projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który będzie węzłem integrującym transport lotniczy, kolejowy oraz drogowy (można go nazwać takim sercem logistycznym naszego kraju).

CPK ma być jednym z największych lotnisk w Europie i być w stanie obsługiwać rocznie aż 100 mln pasażerów (dla przykładu aktualnie Lotnisko Chopina w Warszawie obsługuje 17,7 mln pasażerów rocznie, a największe lotnisko w Europie – londyński port Heathrow 75,7 mln pasażerów rocznie).

Port Lotniczy Solidarność (CPK) ma znajdować się pomiędzy Warszawą a Łodzią i posiadać połączenie kolejowe ze wszystkimi miastami wojewódzkimi. Z Wrocławia do Łodzi będziemy mogli dojechać w 1 godzinę, a do Warszawy w 1 godzinę i 50 minut.

Oleśnica znajduję się na trasie pomiędzy Wrocławiem a CPK (jak i Łodzią i Warszawą) i gdyby pociąg zatrzymywał się na stacji w naszym mieście, do Wrocławia dojechalibyśmy w 20 minut, do Łodzi w ok. 40 minut, a do Warszawy w 1 godzinę i 30 minut. Dodatkowo nasze miasto byłoby bezpośrednio kolejowo połączone z jednym z największym lotnisk w Europie i największym w Europie Środkowo-wschodniej.

Podczas regionalnych konsultacji społecznych we Wrocławiu została przedstawiona planowana trasa linii dużych prędkości. Niestety ponad 100 tysięcy mieszkańców powiatu Oleśnickiego zostało pominiętych i Oleśnica nie figuruje jako przystanek na trasie Wrocław – CPK i linia kolejowa ominie Oleśnicę o 5 km(!).

Co to może między innymi oznaczać dla Oleśnicy?
- kolejowy rozbiór Oleśnicy
- spadek inwestycji w naszym regionie poprzez wyłączenie jej z głównego potoku pasażerskiego Polski.
- przyśpieszona depopulacja Oleśnicy i gmin w naszym powiecie.

Konsultacje regionalne co do przebiegu trasy linii dużych prędkości wciąż trwają i można je zmienić ale potrzebna jest zdecydowana interwencja władz miasta Oleśnica!

Proszę o udostępnienie!

Dawid Galik

* * *

Przypomnijmy, już wcześniej w tej sprawie pytania zadaliśmy w CPK. Program kolejowy ramach szprychy nr 9 zakłada przebudowę, rozbudowę i elektryfikację m.in. linii kolejowej nr 181 - właśnie na odc. Wieruszów - Kępno - Oleśnica, jednak wówczas wciąż nie było mowy o przystanku w stolicy powiatu oleśnickiego.

rd

reklama

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklamareklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (69)

Heneralnie Lipa13.08 o 23:06

Problem w tym że na stacji Oleśnica już się nikt nie zatrzyma, jak tak dalej pójdzie, bo Oleśnica pod względem inwestycyjnym stanęła już 30 lat temu, i to jest główną przyczyną tego, że nowoczesne połączenie kolejowe omija nasze miasto. Ponadto remont budynku dworcowego nie ma nic wspólnego z rozwojem gospodarczym Oleśnicy. No , może ktoś przyjedzie na OFCĘ, ale to raz w roku.

Zgłoś
Europoseł!!!13.08 o 22:09

A kto zatrzyma się na zrujnowanej stacji .To dziwne tyle Europa i Unia nam daje a dworce w naszym mieście gorsze niż w czasach 50 dramat.Palce zwycięstwa ważniejszy od PKS i PKP na których straszy.......

Zgłoś
Kazik13.08 o 21:58

Panie Janie rusz pan cztery litery i do roboty, bo nam świat ucieknie.

Zgłoś
słabo to wygląda13.08 o 21:25

Już tam dotarło gdzie trzeba kto podpisywał 21 postulatów, a to znaczy że Oleśnica jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie, że zostanie odsunięta na boczny ślepy tor , nawet bez rampy.

Zgłoś
.13.08 o 21:21

Co innego można robić w sypialni Wrocławia?

Zgłoś
Ubawiony13.08 o 21:16

Wymiśkowali Bronsia jak juniora:)

Zgłoś
Bug13.08 o 21:13

Bronsia nie lubią.Bronsia lubią tylko żydokomuniści.Dopoki bedzie rzadził pis nie mamy szans na nic.Moze po wyborach w pazdzierniku żydokomunisci dojda do wladzy i wtedy cos sie zmieni.

Zgłoś
?13.08 o 21:12

Bronś śpi?

Zgłoś
lotnik13.08 o 20:26

z olesnicy do CPK mozna samolotem z lotniska. po co ciapiągiem jechac

Zgłoś
ubu13.08 o 19:53

a co w tej sprawie zrobili dwaj Burmistrzowie?.. czy dryfujemy w stronę Bierutowa?

Zgłoś
Podróżnik13.08 o 19:47

Drodzy Państwo! O jakich szybkich kolejach mówimy? O dojechaniu do Wrocławia w 20 min? Teraz pociąg 06.04 spóznia się notorycznie od pięciu miesięcy o 10 - 20 min. tylko na trasie z Krotoszyna do Jelcza-Laskowic przez Oleśnicę (06.04). W drodze powrotnej powtórka. Z Jelcza-Laskowic przez Wrocław Mikołajów (15.25) do Krotoszyna spózniony o 10 -20 min. Jak tak miałaby jechać szybka kolej to spóznienie na trasie docelowej 24 h! Lepiej niech punktualnie kursują nasze regionalne pociągi. A jak będę chciał do "stolycy" to dojadę sobie do Wrocławia!.

Zgłoś
22 latek13.08 o 19:36

Porażka na całej linii.

Zgłoś
do km13.08 o 19:27

Bronś to emeryt, odcina tylko kupony

Zgłoś
km13.08 o 19:07

Spoko.Janek nie takie tematy załatwiał.

Zgłoś
he he13.08 o 19:06

posłanka kempa niech załatwi przystanek w sycowie

Zgłoś
chochoł13.08 o 19:01

ale bredzenie , podobnie jakby rolnicy kombajnami chcieli po s8 jeździć :)

Zgłoś
.13.08 o 18:52

W 8,5 tysięcznym Wieruszowie będzie przystanek CPK , a nas jak zwykłe omijają szerokim łukiem . Bronś weź się do roboty! Za co grubą kasę popierasz?

Zgłoś
kolejarz13.08 o 18:51

Ludzie a jaki miało by to sens gdyby kolej dużych prędkości zatrzymywała się co 20 kilometrów bądzcie poważni takie pociągi często nie zatrzymują się w ogóle tylko jadą od stacji początkowej do końcowej.

Zgłoś
IVA13.08 o 18:48

Już widzę jakby wam to doktorek załatwił. Akurat

Zgłoś
Pasażer13.08 o 18:46

A czy pan Dawid Galik zastanowił się lub zapytał dlaczego nowa linia ma omijać Oleśnicę? Założono, że to ma być linia szybkiej kolei, w związku z czym ma wjeżdżać do Wrocławia od strony Opola. Nie musi wtedy objeżdżać całego miasta przez Nadodrze i Mikołajów. Dodatkowo ta linia planowana jest do granicy z Czechami w Lubawce. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu pociąg nie będzie musiał zmieniać kierunku jazdy na Dworcu Głównym we Wrocławiu.

Zgłoś
reklama
Ostatnio dodane
Beata Kempa odpowiada na zarzuty
dzisiaj o 20:20/ Aktualności
Nowe informacje ws. zaginionej!
dzisiaj o 20:10/ Aktualności
Pogoń Oleśnica na Instagramie
dzisiaj o 19:53/ Sport
Parasolki powinny zostać na rynku?
dzisiaj o 19:11/ Aktualności
Powiatowi kandydaci KO do sejmu
dzisiaj o 17:21/ Aktualności
Zobacz więcej
reklama
Obserwuj nas
reklama
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2019. @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube