reklama
reklamareklama
Dziś jest niedziela, 15 grudnia. Imieniny Niny, Celiny, Krystiany.
MojaOlesnica.pl na Facebooku

Połączenie kolejowe CPK ominie Oleśnicę

13.08 o 17:42Komentarzy: 71Kategoria: Aktualności
Czytelnik Dawid Galik wskazuje, że kolej dużych prędkości i połączenie z Centralnym Portem Komunikacyjnym ominie Oleśnicę.


źródło: CPK

Publikujemy wiadomość od oleśniczanina Dawida Galika, który zwraca uwagę, że Oleśnica została pominięta przy przystankach kolei dużych prędkości i połączenia z Centralnym Portem Komunikacyjnym.

* * *

OLEŚNICA BEZ LINII DUŻYCH PRĘDKOŚCI I POŁĄCZENIA Z CPK

Dnia 30 lipca 2019 roku we Wrocławiu odbyły się regionalne konsultację społeczne w związku z budową linii kolejowej dużych prędkości. Linia dużych prędkości prędkości była planowana od 2008 roku, lecz dopiero niedawno prace nabrały większego tempa wraz z pojawieniem się projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który będzie węzłem integrującym transport lotniczy, kolejowy oraz drogowy (można go nazwać takim sercem logistycznym naszego kraju).

CPK ma być jednym z największych lotnisk w Europie i być w stanie obsługiwać rocznie aż 100 mln pasażerów (dla przykładu aktualnie Lotnisko Chopina w Warszawie obsługuje 17,7 mln pasażerów rocznie, a największe lotnisko w Europie – londyński port Heathrow 75,7 mln pasażerów rocznie).

Port Lotniczy Solidarność (CPK) ma znajdować się pomiędzy Warszawą a Łodzią i posiadać połączenie kolejowe ze wszystkimi miastami wojewódzkimi. Z Wrocławia do Łodzi będziemy mogli dojechać w 1 godzinę, a do Warszawy w 1 godzinę i 50 minut.

Oleśnica znajduję się na trasie pomiędzy Wrocławiem a CPK (jak i Łodzią i Warszawą) i gdyby pociąg zatrzymywał się na stacji w naszym mieście, do Wrocławia dojechalibyśmy w 20 minut, do Łodzi w ok. 40 minut, a do Warszawy w 1 godzinę i 30 minut. Dodatkowo nasze miasto byłoby bezpośrednio kolejowo połączone z jednym z największym lotnisk w Europie i największym w Europie Środkowo-wschodniej.

Podczas regionalnych konsultacji społecznych we Wrocławiu została przedstawiona planowana trasa linii dużych prędkości. Niestety ponad 100 tysięcy mieszkańców powiatu Oleśnickiego zostało pominiętych i Oleśnica nie figuruje jako przystanek na trasie Wrocław – CPK i linia kolejowa ominie Oleśnicę o 5 km(!).

Co to może między innymi oznaczać dla Oleśnicy?
- kolejowy rozbiór Oleśnicy
- spadek inwestycji w naszym regionie poprzez wyłączenie jej z głównego potoku pasażerskiego Polski.
- przyśpieszona depopulacja Oleśnicy i gmin w naszym powiecie.

Konsultacje regionalne co do przebiegu trasy linii dużych prędkości wciąż trwają i można je zmienić ale potrzebna jest zdecydowana interwencja władz miasta Oleśnica!

Proszę o udostępnienie!

Dawid Galik

* * *

Przypomnijmy, już wcześniej w tej sprawie pytania zadaliśmy w CPK. Program kolejowy ramach szprychy nr 9 zakłada przebudowę, rozbudowę i elektryfikację m.in. linii kolejowej nr 181 - właśnie na odc. Wieruszów - Kępno - Oleśnica, jednak wówczas wciąż nie było mowy o przystanku w stolicy powiatu oleśnickiego.

rd

reklama

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (71)

Kierowca samochodu14.08 o 16:15

Atutami Oleśnicy był i jest dogodny dojazd do Wrocławia. Kolej, autobus, trasa dwupasmowa i od kilku lat nowoczesna "ósemka". Faktycznie gdyby udało się skorzystać na budowie kolei dużych prędkości, i gdyby oprócz szybkich połączeń z Wrocławiem pojawiły się również szybkie połączenia z Warszawą, Łodzią, Poznaniem - to również byłaby to korzyść dla Oleśnicy. Warto o to powalczyć, jeżeli jeszcze można

Zgłoś
Gót z Berlina14.08 o 15:21

Uja bedziemy mieli dopóki miastem będzie rzadził Bronś.

Zgłoś
.14.08 o 14:11

Przyniosłaby korzyści czy nie, tego do końca przewidzieć nie można, to nie znaczy że wolno siedzieć z założonymi rękami patrzeć jak inni nas d.....ją. Już mieliśmy wizję i holistyczne podejście do Oleśnicy, no to teraz aby obejrzeć siatkówkę na reprezentacyjnym poziomie trzeba jechać do Twardogóry, do pracy trzeba jechać do Wrocławia albo Jelcza. Dobrze że jest OFCA, ale to akurat oddolna inicjatywa, nie ma nic wspólnego z magistracką wizją Oleśnicy. Powiem- NA SZCZĘŚCIE!!!

Zgłoś
!?14.08 o 12:51

tia, 20 minut do Wrocławia, tylko jednorazowy bilet 50 zł, i kto tym będzie jeździł?? troszkę to tępe myślenie

Zgłoś
jojo14.08 o 12:33

CPK - nie dla Oleśnicy?..Niech władze nasze, bez politycznych animozji, wspólnym działaniem starają się o zwiększenie połączeń regionalnych, w kierunku na Kluczbork, Ostrów Wlkp, Krotoszyn. Oleśnica ma doskonałe połączenia drogowe i kolejowe - lokalne. Ma lotnisko, niestety traktowane po macoszemu przez nasze władze od lat, a mogłoby służyć miniaturowej komunikacji lotniczej, osobowej czy też towarowej (odciążyłoby w naszym powiecie drogi w tym ekspresową). Oleśnica stałaby się miniaturką Baranowa....Zakładając naiwnie, że szybka kolej zatrzyma się w Oleśnicy na moment, to z tego powodu zablokowane będą wszystkie przejazdy strzeżone od Borowej do Dobroszyc na długie minuty, powodując "korki" na drogach dojazdowych. Nikt nie wie ile razy na dobę będzie ten pociąg przejeżdżał przez Oleśnicę - Rataje???

Zgłoś
Sztertebeker14.08 o 12:11

Oleśnica nigdy nie miała być przystankiem KDP... To tak jakby samolot lecący do Wrocławia z np. Moskwy miał międzylądowanie w Oleśnicy...POwski portalik znowu błysnął..

Zgłoś
D14.08 o 12:02

Jezeli czas podrozy do Łodzi bedzie wynosił 40 minut To oleśniczanie będą mogli szukać również pracy w tamtych rejonach. Na pewno będzie można to wykorzystać do zwiększenia turystyki w naszym mieście

Zgłoś
enre14.08 o 11:55

i oto chodzi - że omija z daleka; chyba, że w zamiarze projektanta są przystanki tylko Wrocław i Łódź :-)

Zgłoś
do14.08 o 11:45

ja morze nie do końca mam dobry wzrok, ale według tej mapy, to ta kolej fizycznie omija Oleśnice, więc ten artykuł jest bez sensu, nie ma problemu z zatrzymywanie w Oleśnicy, tylko przebiegiem torów z daleka od Oleśnicy

Zgłoś
enre14.08 o 11:28

na planowanej trasie są tylko 4 miasta ( w więc 4 przystanki ) o liczbie ludności, która zapewnia jakikolwiek sens ekonomiczny przedsięwzięcia, i wśród nich jest Oleśnica a nie Wieruszów( 8 tys. mieszkańców )

Zgłoś
do14.08 o 11:19

@erne, widziałem wielokrotnie, ile osób wchodzi do pociągów pośpiesznych, w porywach było 5 osób, głównie osoby odwiedzające, z takiego zaścianka ludzie nie jeżdżą do aglomeracji typu Łudź, Warszawa, tylko do pracy - Wrocław. Więc kłuci się to z ideą, pociągów szybkich prędkości, aby specjalnie się pociąg zatrzymywał na podrzędnej stacji i to 30 kilometrów przed Wrocławiem. Jest Wieruszów bo to jest jakieś 100 kilometrów od Wrocławia, więc sens już jest.

Zgłoś
enre14.08 o 11:00

przypuszczam, że będzie się zatrzymywać w celu zabrania pasażerów; no, chyba, że polszewicy sądzą, że to ma być taka inwestycja jak ich pomysły ( inwestor katarski, elektrownia atomowa )

Zgłoś
do14.08 o 10:31

a w jakim celu miało by się to w oleśnicy zatrzymywać, przecież to nie będzie bilet za 70 zł do Łodzi, tylko 170 zł, więc oleśniczanin puknie sie w głowę, a nie zapłaci takich pieniędzy za bilet

Zgłoś
igor14.08 o 09:28

Bronś , jak wiejski głupek, został wyrolowany z najważniejszej inwestycji w Polsce od czasów portu w Gdyni i COP. Przy okazji, zapamiętajcie te nazwiska: magnateria rozbiorowa Karnowski, Dulkiewicz, Zdanowska,Trzaskowski, Jaśkowiak a wśród nich J.Bronś popisali antypolską, rozbiorową tzw "kartę samorządową".

Zgłoś
Tom14.08 o 09:23

Problem wymyślony chyba żeby siać zamęt. Ludzie ruszcie trochę głowami. KDP nie może co chwilę się zatrzymywać, bo inaczej nie będzie to KDP. Koncepcja takich kolei zakłada szybką komunikację między dużymi aglomeracjami. Nigdy nie było i nie będzie w planach przystanku w Oleśnicy czy inyym małym mieście, bo inwestycja była by bezcelowa.

Zgłoś
OLE14.08 o 08:07

Duży plus dla autora na zwrócenie na ten temat. Mam nadzieję, że ludzie decyzyjni z naszego miasta nie przespią tych konsultacji i nie tylko zaproponują zmianę trasy ale i przystanek w Oleśnicy. Wtedy miałby to sens i było dla nas dużą szansą rozwoju. Warto ten temat mieć na uwadze.

Zgłoś
Michalikowa14.08 o 07:38

A wy wiecie skąd pochodzi nasz Pierwszy ???? Z Wieruszowa, kochani !!!!

Zgłoś
Marek Michalik 14.08 o 06:14

Panie Dawidzie, Port Baranów jeszcze długo nie powstanie, póki co są to tylko marzenia obecnej wladzy, która porysowala kreski na mapach, aby mamic lud obietnicami bez pokrycia. Po drugie, już w latach 80tych planowana była linia Y dużych prędkości, właśnie przez Oleśnice I nawet w MPZP są zapisy, że w ciągu ulicy Trakcyjnej w Oleśnicy, jest rezerwa na budowę drugiego toru. Wspomniana linia, miała mieć przebieg min przez Wieruszów, Kępno. Póki co przez to drugie miasto, kolej z Oleśnicy nie jeździ od 2001 roku. Prawie 20 lat!!! W Oleśnicy przydałoby się więcej połączeń regionalnych z Wrocławiem (od września KD ścina 3 połączenia 3 dziennie całkowicie, a 4 ominie Oleśnice Główna). Zadaniem władz miasta jest lbbowac o więcej regionalnych połączeń i lepszy tabor.

Zgłoś
:-*14.08 o 00:38

Podziękujcie Burmistrzowi...

Zgłoś
ty13.08 o 23:49

hahah, kolej szybkiego ruchu ma się zatrzymywać co 30 kilometrów, aby oleśnica była dowartościowana że pociąg staje, śmieszne bardzo. a do zwykłego pośpiesznego relacji Oleśnica - Łudź, wchodzi w oleśnicy max 3 osoby, gdzie tu sens?? o co ten hałas ??

Zgłoś
reklama
Ostatnio dodane
Wypadek dwóch aut w Sokołowicach
dzisiaj o 11:30/ Aktualności
Ognisko na ścieżce w parku
dzisiaj o 10:01/ Aktualności
Samobójstwo w Twardogórze
dzisiaj o 09:32/ Aktualności
Książkowe nowości w bibliotece
dzisiaj o 09:21/ Kultura
Oddaj krew w poniedziałek!
dzisiaj o 09:20/ Aktualności
Zobacz więcej
reklama
Obserwuj nas
reklama
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2019. @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube