reklama
reklamareklamareklamareklama
Dziś jest poniedziałek, 30 marca. Imieniny Amelii, Kwiryna, Dobromira.
MojaOlesnica.pl na Facebooku

Bałagan w centrum miasta!

9.03.2019 o 06:25Komentarzy: 38Kategoria: Aktualności
Publikujemy kolejny sygnał od czytelnika o porozrzucanych śmieciach o odpadach wielkogabarytowych. Znajdują się one przy osłonie śmietnikowej w pobliżu ulicy Łużyckiej w Oleśnicy.



- "Mam tak samo, jak ty moje miasto a w nim" sterty śmieci nieopodal starówki, urzędu miasta, trzech kościołów i bramy wrocławskiej, gdzie "kultura tu podobno jest"... Czy urząd miasta, dzielnicowy, może wreszcie sąsiedzi odkryją w końcu, że to wszystko jest nasze i o nas świadczy? - napisał czytelnik, który liczy na interwencję służb.



rd

reklama

Podziel się tym artykułem na Facebooku

reklama
reklamareklamareklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (38)

beta10.03.2019 o 21:39

Zapraszam na Lwowską 8, na podwórku też niezły bajzel. Doprosić się nie można o wydzielenie miejsca na śmietniki, bo ciągle coś jest ważniejszego. Cała kolekcja kontenerów i latających śmieci po podwórku. Ukłon w stronę zarządcy :)

Zgłoś
Jjj10.03.2019 o 01:49

To jest ulica Rycerska!

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 21:07

oleśniczanin. Święta racja!!!! Tak byłoby gdyby miasto miało dobrych gospodarzy i zarządców. Nie wiem ile ten stan trwa ale wynika, że macie niedowidzących policjantów, zarządców nieruchomości a pracownicy Ratusza z własnych mieszkań teleportują się wprost na stanowiska pracy w Ratuszu i tego syfu nie widzą lub nie chcą widzieć.

Zgłoś
oleśniczanin9.03.2019 o 19:34

Masakra. Dziwię się, że sprzątaczka nie powiadomiła swojego szefa o leżących gabarytach, a właściwie to porządny szef firmy porządkowej sam powinien rano zrobić obchód swoich rejonów za które dostaje zapłatę. Po stwierdzeniu jakichkolwiek nieprawidłowości zgłasza problem zarządcy. Ten po stwierdzeniu, że teren nie należy do wspólnoty, zgłasza sprawę do ZBK. Przecież wszystkim zależy nam, aby nasze miasto było czyste.

Zgłoś
kwiat narodu9.03.2019 o 18:29

Nie ma co sie dziwic to robia potomkowie co przyjechali na ziemie opuszczone przez Niemcow tam nie wiedzieli co to smietnik i łazienka kultura wspóżycia z innymi ludzmi wiec nie ma co sie dziwic dużo wody jeszcze uplynie zanim nabierą oglady europejskiej!

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 18:24

Tomek. Chciałem kiedyś oddać w tym punkcie stary telewizor mamy. Wjechałem na szwedzkich blachach. Nie chciano przyjąć. Więc gościowi powiedziałem aby zrobił zdjęcie auta bo ja zostawiam. Przyjął ale nie wpisał wagi. Ktoś na tym portalu pisał, że handluje się częściami i dlatego nie piszą wagi. W Ovik wjeżdżam na taki punkt na polskich blachach i nikt się mnie nie pyta czy jestem mieszkańcem powiatu tylko pokazują co i gdzie zostawić. Punkt odbioru w UMEA wygląda lepiej jak niejeden plac odpoczynku w Oleśnicy.

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 18:20

Patrycjo. Na pewno masz rację. Tylko jak piszą tu internauci wynika, że w samym Ratuszu pracują osoby mające problem z wzrokiem ( i nie tylko z tym). Twoja, Wasza funkcja kończy się na płaceniu podatków i za wywóz nieczystości. Reszta należy do geniuszy z Ratusza. Popatrz za wszystko dostają ordery. Poprzednio Jan a ostatnio Michał. A ten "syf" to wy macie pod nosem. W Ovik raz jakiś debil wylał coś na pomnik kupca. tego samego dnia służby komunalne doprowadziły pomnik do porządku. Jak Bułgarzy w lesie zrobili podobny "porządek" to artykuł na cały powiat. I tego samego dnia parking posprzątany.

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 18:12

Krzysztofie. Nie piszący was obrażają ale wy sami. Czyli ten co wyrzuca. Ten co to widzi i nie zgłasza odpowiednim służbom miejskim. Odpowiada burmistrz jako OAP bo do niego należy zapewnienie porządku. Pisząc "wieśniak" mam na myśli nie mieszkańca wsi ale osobę która czyni tak jak na załączonych zdjęciach. Pisząc "wieś" nie mam na myśli miejscowości gdzie mieszkają rolnicy czy sadownicy ale miejsce które wygląda jak na tych zdjęciach. Krzysztof nie ma co się obrażać. Proponuję wizytę u naczelnika Krawczyka spisanie protokołu i niech gość ruszy swoje 4 litery i uruchomi odpowiednie postępowanie administracyjne.

Zgłoś
Tomek9.03.2019 o 15:47

Panie Jacku ma pan rację że płacimy. I firma MGK odbierze 4x w roku za darmo spod śmietnika. A 6-dni w tygodniu jest czynny PSZOK na który możemy wozić prawie wszystko też za darmo. Gabaryty są odbierane w określone dni, a nie jak pisze wcześniej -lokator- "Marzec jest miesiącem w którym odbiera się odpady wielkogabarytowe" Za wszystko pozostawione pod osłoną nie w terminie, płacimy my mieszkańcy danego bloku czy wspólnoty. Bo jest to dodatkowa usługa którą ktoś musi wykonać. Najbliższe gabaryty są 26,27 Marzec. Ale takie widoki jak na zdjęciu podejrzewam że będą obecne w Oleśnicy już codziennie. Pod każdą osłoną czy śmietnikiem aż do dnia wywozu.

Zgłoś
igi9.03.2019 o 13:51

mieszkańcy się nie wstydzą, byle z domu wyrzucić - Polacy czyścioszki

Zgłoś
Jacek 9.03.2019 o 13:43

Dlaczego wzorem Wrocławia nie ma samochodu dyżurnego który by codziennie zbierał gabaryty bo niby co ludzie mają z nimi robić przecież płacimy za ich usunięcie. ..

Zgłoś
Patrycja 9.03.2019 o 12:56

Panie ŻW-Kowalski, jak Pan trafnie zauważył u Niemców było tak, kiedyś i być może jest nadal, tego nie wiem. Jednak nasze społeczeństwo nie chce wielu rozwiązań takich jak w Niemczech czy innych krajach, co widać po nastrojach komentarzy np odnosnie zamknięcia sklepów, a co dopiero robienia kilkudniowego śmietniska z podwórek, dodatkowo biorąc pod uwagę mentalność typowo syfiarską (niestety okropnie to brzmi, ale spójrzmy prawdziwe w oczy) przysłowiowe wzięcie za pysk i karanie może przynieść jakiekolwiek efekty. Jednak aby ukarać trzeba znaleźć winnego i bez zgłoszenia kto i co się nie obejdzie. I tu pojawia się kłopot, bo w obecnych czasach sąsiedzi się w ogóle nie znają i mają żadne pojęcie kto co ma w mieszkaniu. Mieszkam w bramie z sześcioma mieszkaniami i nie mam bladego pojęcia jak się nazywa sąsiadka obok, a co dopiero jaki ma fotel

Zgłoś
sam9.03.2019 o 12:32

KOWALSKI a ty tak się nie unoś ! Sam piszesz u nas w Szwecji więc jaki z ciebie Oleśniczanin

Zgłoś
Oleśniczanin9.03.2019 o 12:32

Kompromitacja i wstyd !!!!

Zgłoś
Krzysztof A. Kowalski9.03.2019 o 11:49

A ktoś, kto pisze w ten sposób: "W tej waszej wsi Oleśnica " zwyczajnie nas, mieszkańców Oleśnicy obraża.

Zgłoś
Krzysztof A. Kowalski9.03.2019 o 11:47

Mogę mieć wiele zastrzeżeń do pracy Jana Bronsia jako Burmistrza Miasta Oleśnicy, ale śmieci, wielkogabarytowe odpady, pozostawiane w nieładzie obok osłon kontenerów to nie jego kompetencja, lecz kultura osobista tych, którzy śmieci porzucili, by szpeciły miasto, w którym mieszkają. Te śmieci (nie tylko tam, jak powyżej, ale przy wielu ulicach w Oleśnicy - przykłady słałem oleśnickim redakcjom wielokrotnie) to ? Nie potrafię tego nazwać. Jak można porzucać, by okrutnie szpeciły otoczenie budynków, w których ci sami ludzie mieszkają. Jak można nie mieć szacunku dla innych. Te śmieci to przejaw arogancji i wręcz wrogości wobec sąsiadów.

Zgłoś
.9.03.2019 o 11:07

Bronś niech się weźmie wreszcie do dbanie o miasto

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 10:44

Patrycjo. Ponad 30 lat temu Niemcy mieli to doskonale rozwiązane. Tzw wystawki. Kilka razy do roku było kilka dni gdzie każdy mógł wystawiać przed posesję takie gabaryty. Wedy inni ( w tym Polacy) część odzyskiwali a resztę zabierały służby porządkowe. I to ekonomicznie taniej niż pojedyncze kursy z fotelem czy wersalką. A gdzie wasza świadomość społeczna. Przecież taki fotel nawet nie podpisany był do kogoś przyporządkowany. Co żaden sąsiad nie widział u kogo w mieszkaniu był dany fotel czy wersalka? Kiedy mieszka się w Skandynawii i wpada na chwilę do Polski to normalny widok. Sam mam problem z segregacją odpadów. Zimą śmietnik nocą nie podświetlany więc bio odpady trudne do wyrzucenia. Strach wejść do śmietnika aby w coś nie wdepnąć. To wasza polska i oleśnicka rzeczywistość.

Zgłoś
:-) zw-kowalski9.03.2019 o 10:34

Basiu. To, że ktoś się nagannie zachował to nie znaczy, że miasto jest zwolnione z odpowiedzialności. Ja widząc taki widok przed śmietnikiem miałbym wrażenie, ze jest społeczne przyzwolenie na takie zachowanie. W tej waszej wsi Oleśnica jest naczelnik wydziału porządku zwanego publicznym. I to on winien jako OAP wystąpić do wspólnoty o uporządkowanie. Wspólnota nie robi tego więc zlecenie do MGK a faktura do wspólnoty. Bycie naczelnikiem wydziału nie polega na chodzeniu w uprasowanej koszuli i krawacie ale o dbaniu o ogólnie pojęty porządek w mieście.

Zgłoś
Lokator9.03.2019 o 10:03

Marzec jest miesiącem w którym odbiera się odpady wielkogabarytowe więc to oczywiste że ludzie w tym czasie wyrzucają takie odpady !!!!

Zgłoś
reklama
Ostatnio dodane
Wypadek na trasie S8. Są utrudnienia w ruchu
dzisiaj o 21:15/ Aktualności
Najnowsze statystyki dot. koronawirusa w województwie
dzisiaj o 20:08/ Aktualności
Wyborczy bunt samorządowców. PiS zastąpi ich komisarzami?
dzisiaj o 18:16/ Aktualności
Koronawirus. Starostwo o sytuacji w powiecie
dzisiaj o 17:58/ Aktualności
Starostwo zawiesza bezpośrednią obsługę klientów
dzisiaj o 17:30/ Aktualności
Zobacz więcej
reklama
Obserwuj nas
reklama
Wersja strony: stacjonarna / mobilna
PW Media © 2009-2019. @:
Nawigacja: Kontakt z redakcją i reklama / Regulamin / Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach społecznościowych: Facebook / Instagram / YouTube