reklama
reklamareklamareklama
Oleśnica - MojaOlesnica.pl. Aktualności z Oleśnicy i okolic.
Dziś jest czwartek, 19 lipca. Imieniny Alfreda, Wincentego, Wodzisława.
reklama
reklama
reklama
Zgłaszanie nadużycia w komentarzu
Komentarz

Samochód CWS T-1 został skonstruowany przez znanego przed II wojną światową polskiego konstruktora inż. Tadeusza Tańskiego w latach 1922-1924. W 1924 roku wyprodukowano silnik zamontowany w nadwoziu importowanego samochodu, a w 1925 zbudowano pod kierownictwem inż. Władysława Mrajskiego prototyp z własnym podwoziem i nadwoziem. Samochód produkowano w krótkich seriach od 1927 roku. W sumie powstało jedynie około 800 sztuk samochodów w różnych wersjach, w tym ok. 500 osobowych i ok. 300 pochodnych. Stało się tak poprzez wyparcie CWS-ów przez tańsze, składane w Polsce samochody zagraniczne. Oferta obejmowała samochody w wersjach nadwoziowych:[1] torpedo ? osobowy z nadwoziem otwartym czterodrzwiowym kareta ? osobowy z nadwoziem zamkniętym czterodrzwiowym, 7-osobowy berlina ? osobowy z nadwoziem zamkniętym dwudrzwiowym fałszywy kabriolet ? osobowy z nadwoziem zamkniętym dwudrzwiowym lekki ciężarowy ? dwudrzwiowa kabina, część towarowa do zabudowy jako pick-up lub furgonetka. Ostatnia partia 60 gotowych samochodów opuściła fabrykę w 1931 roku. Zakończenie produkcji zostało wymuszone przez podpisanie przez polski rząd 21 września 1931 r. umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT na produkcję samochodu Fiat 508 pod nazwą Polski Fiat 508, który miał być a następnie był produkowany w Państwowych Zakładach Inżynierii (dawne CWS). Umowa ta wymagała zaprzestania produkcji samochodów konkurencyjnych wobec modelu licencyjnego[1].

Podpis: cws
Dodano: 2018-07-09 15:48:53
Powód

PW Media © 2009-2018
@:
Nawigacja
- Kontakt z redakcją
- Reklama na portalu MojaOlesnica.pl
- Regulamin
- Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach
społecznościowych
Facebook Instagram YouTube Twitter