reklama
reklamareklama
Oleśnica - MojaOlesnica.pl. Aktualności z Oleśnicy i okolic.
Dziś jest wtorek, 14 sierpnia. Imieniny Euzebiusza, Maksymiliana, Alfreda.
reklama
reklama
reklama

Strona urzędu miasta z problemami

Dodano: 2018-08-08 06:46:09 | Komentarzy: 43 | Kategoria: Aktualności
Ponad rok po planowanej dacie Urząd Miasta Oleśnicy uruchomił swoją nową stronę internetową. Niestety, długi czas oczekiwania nie wpłynął na jakość efektu końcowego.


Ponad rok po premierze i z problemami - tak wyglądała premiera nowej strony urzędu miasta

reklama

Pod koniec lipca pod adresem olesnica.pl ruszyła nowa witryna Urzędu Miasta Oleśnicy. Znajdziemy na niej dwie wersje - z typowo urzędniczymi informacjami oraz ze strefą dla mieszkańców. Uruchomienie nowej strony było wielokrotnie przekładane. Pierwotnie planowano jej start na wiosnę 2017 roku.

Po publikacji nowej wersji pojawiły się problemy dotyczące działania strony na urządzeniach mobilnych. O te kwestie zapytaliśmy w ratuszu. - Po publikacji pojawiły się m.in. kłopoty z responsywnością niektórych treści na urządzeniach mobilnych, będą korygowane - przyznaje Michał Skrzypek, rzecznik prasowy UMO.

Zapytaliśmy go też o to, czy przez ponad rok od planowanej premiery, nie można było uniknąć błędów. - W fazie testowej te błędy nie występowały - odpowiada M. Skrzypek.

W odniesieniu do rozbieżności kwoty, za którą wykonano stronę, rzecznik wyjaśnił, że kosztowała ona 21 tys. zł netto, co daje niemal 26 tys. zł brutto. Za jej wykonanie z góry zapłacono firmie Flov, która posiada agencję Nomono. Temu samemu podmiotowi zlecono produkcję klipu promocyjnego z podkładem muzycznym, w dwóch wariantach czasowych. Kosztowało to prawie 19 tys. zł brutto. Poniżej publikujemy szczegółowy komunikat urzędzu miasta.

* * *

Serwis to coś więcej, niż tylko strona w internecie: składa się z dwóch witryn, z których jedna jest przeznaczona na treści typowo urzędowe, a druga na treści informacyjne o mieście. Całość zaprojektowano w sposób przejrzysty i czytelny, a nawigowanie ułatwia użytkownikowi wybór interesujących go danych.

Projekt opiera się na nowej identyfikacji wizualnej miasta autorstwa oleśniczanina Michała Ruchela, która wprowadzana jest od maja 2017 roku. Bezpośrednio koresponduje także ze spotem promocyjnym, wykorzystującym elementy nowej identyfikacji. W ogólnopolskim plebiscycie „Polski Rebranding Roku 2017” na najlepszą zmianę marki, rebranding miasta został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych w kraju.

W części informacyjnej wyselekcjonowano działy dotyczące mieszkańców i przyjezdnych, uwzględniono przy tym bazę noclegową i gastronomiczną. Czytelnicy znajdą także dane dotyczące lokalnych klubów sportowych oraz cyklicznych wydarzeń kulturalnych. Przejrzyściej niż dotychczas prezentuje się dział związany z historią. Nowością jest także możliwość pobrania bezpośrednio z serwisu materiałów związanych z miastem.

W uporządkowanej części urzędowej znajdują się dane dotyczące pracy Urzędu Miasta, wydziałów, władz Oleśnicy z radnymi włącznie i miejskich instytucji. Tu w jednym miejscu zebrane są także relacje video z sesji Rady Miasta, statut Oleśnicy czy dane o insygniach.

Serwis zaprojektowała i wykonała za kwotę 21.000 zł netto, będąca częścią studia Nomono, firma Flov z Wrocławia (która wyprodukowała także klip promocyjny miasta w dwóch wariantach czasowych za łączną kwotę 15.380 zł netto). Wykonawca serwisu, współpracujący m.in. z telewizjami TVN czy Kino Polska, firmami farmaceutycznymi, producentami spożywczymi oraz z browarami rzemieślniczymi, wyłoniony został poprzez porównanie ofert, z których najwyższa wynosiła 90.000 zł netto.

Przeciwnie niż poprzednia strona, serwis miejski będzie responsywny, spełnia też wymogi w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, regulowane przez rozporządzenie Rady Ministrów „w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, a także w zakresie standardu Web Content Accessibility Guidelines 2.0 wersja A.

Po publikacji pojawiło się kilka niedogodności, również część zawartości nie otwierała się poprawnie na urządzeniach mobilnych, jednak sukcesywnie będą one korygowane. Dziękujemy za wszelkie otrzymane spostrzeżenia!

Serwis miasta, wraz z identyfikacją oraz spotem reklamowym, tworzą spójną całość i stanowią filary komunikacji wizualnej Oleśnicy.

Urząd Miasta Oleśnicy

* * *

rd
reklama
Podziel się tym artykułem na Facebooku
reklama
reklama
reklama
reklama

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.
Podpis:

Komentarze (43)

brak kompetencji asystenta poraża.Pierwszy raz spotykam się z sytuacją zapłatty przez Urząd Miasta z góry za usługę.Co to za zwyczaje.Dziwne ...Czy to wogóle zgodne z prawem?

Podpis: porażka
Dodano: 2018-08-08 08:21:34 | Zgłoś naruszenie

!!!!! ha ___ ówno tam ... nawijanie makaronu x 2 " (...) tworzą spójną całość i stanowią filary komunikacji wizualnej Oleśnicy." - a to co cytat z dyplomu Ruchala ??? dwa - plebiscyt na rebranding / >..." uznany za jeden z dziesięciu najlepszych w kraju." plebiscyt organizowany przez (niewiem - portal/forum/blogera/grafika)-- a znaleźć się w pierwszej dziesiątce rebrandowanych miast w Polsce w ciagu jednego roku - ale sukces - ilu projektantów sie zgłosiło do plebiscytu - RUEL +10 -11stu innych. ?? bo oni nie wyszukiwali przecież sami - trzeba było sie im wepchnąć na tapete . Panie SKrzypk - taaaaakie brednie i po co to? komu? dla kogo takie oświadczenia? - tylko po to żeby później nie mówiono o braku jakiejkolwiek reakcji ratusza na oburzoną opinię publ albo złośliwych zwolenników opozycji hę ??..

Podpis: NA DZIENDOBRY
Dodano: 2018-08-08 07:54:39 | Zgłoś naruszenie

PW Media © 2009-2018
@:
Nawigacja
- Kontakt z redakcją
- Reklama na portalu MojaOlesnica.pl
- Regulamin
- Polityka prywatności
MojaOlesnica.pl w mediach
społecznościowych
Facebook Instagram YouTube Twitter