reklamareklama
Oleśnica - MojaOlesnica.pl. Aktualności z Oleśnicy i okolic.
Dziś jest środa, 20 czerwca. Imieniny Bogny, Florentyny, Bożeny.

Euroklub SP7 na paradzie

Dodano: 2018-05-15 09:27:35 | Komentarzy: 1 | Kategoria: Aktualności
Członkowie Euroklubu działającego przy SP7 w Oleśnicy uczestniczyli w Polskich Spotkaniach Europejskich 2018. Publikujemy ich relację.

reklama

Po raz czwarty uczniowie Szkolnego Klubu Europejskiego Euroklub przy Szkole Podstawowej nr 7 im. Jana Pawła II w Oleśnicy zostali laureatami konkursu Polskiej Fundacji im. R. Schumana i Komisji Europejskiej, w której jako nagrodę otrzymaliśmy sfinansowanie wyjazdu na największą paradę na świecie!

W sobotę o 5 rano zebraliśmy się pod hotelem Perła- miejsce zbiórki. Czterdzieści cztery osoby zgłosiły się na miejsce o czasie, dlatego o godzinie 5:30 wyjechaliśmy do Warszawy. Podróż przebiegała bez większych problemów.

Po zaparkowaniu autokaru na ul. Bugaj udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście – miejsce zbiórki. Wszyscy uczestnicy wycieczki przygotowali flagi państw członkowskich Unii Europejskiej, transparenty i inne elementy świadczące o przynależności do Unii Europejskiej. Jako członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego ogromnym napisem EUROKLUB ruszyliśmy w kierunku parady. W rytmach muzyki brazylijskich bębnów, powiewając flagami po marszu wzdłuż ulic Warszawy zawróciliśmy do miasteczka europejskiego.

W czasie parady dominowała atmosfera radości i szczęścia. Po tych działaniach wszyscy otrzymali czas wolny na samodzielne zwiedzanie miasteczka europejskiego. Można było w nim otrzymać darmowe informatory, broszury o Unii Europejskiej i krajach członkowskich. Można było również uczestniczyć w konkursach, posłuchać samby, obejrzeć grupę teatralną i wiele innych atrakcji.

Następnie przeszliśmy na stare miasto, gdzie czekała na nas przewodnik. Zwiedzaliśmy Warszawę śladami Powstania Warszawskiego i Starego Miasta. Początek pod Pomnikiem Powstania na pl. Krasińskich, następnie miejsca związane z Powstaniem na Starówce plus najważniejsze obiekty, takie jak Barbakan, Pomnik Syrenki czy Małego Powstańca, Katedra oraz Zamek Królewski i Kolumna Zygmunta. Następnie spacer Traktem Królewskim Pałac Prezydencki, Hotel Bristol pl Piłsudskiego i wejście do metra, przejazd pod Pałac Kultury i przejście do Złotych Tarasów.

Zmęczeni, ale pełni pozytywnej energii zakończyliśmy nasz dzień w stolicy. Koordynatorem działania była opiekun klubu, Beata Rubaszewska.

źródło: SP7 w Oleśnicy
reklama
Podziel się tym artykułem na Facebooku

Skomentuj

Osoba komentująca oświadcza, że nie będzie publikować treści o charakterze bezprawnym i tym samym akceptuje regulamin. Komentarze internautów nie muszą być zgodne z poglądami redakcji.